NC, Sci-fi Fest, Comics Fest

Ăsta da sfârșit de săptămână! Pe lângă faptul că a fost ziua mamei, în București s-au desfășurat patru evenimente: Noaptea Cercetătorilor Europeni, Sci-fi Fest, Bucharest Science Festival, RIUF și Comics Fest. Am reușit să ajung la trei dintre acestea.

Prima oprire a fost Noaptea Cercetătorilor. Am fost la NC în fiecare an în ultimii… cinci ani, cred, și pot spune că anul ăsta am fost dezamăgit. Profund dezamăgit. Standurile erau în majoritatea cazurilor doar mese cu pliante, eventual ceva expus și aia era totul. Câteva standuri aveau demonstrații și activități interactive (am avut șansa să revăd generatorul de fulgere de acum doi ani). În rest, după prima jumătate de oră deja nu mai aveam ce face. Știu că au existat niște schimbări în „culisele” evenimentului și asta a schimbat oarecum lucrurile, însă este păcat. Mare păcat, pentru că a fost un eveniment frumos și am participat în fiecare an cu plăcere. Până anul acesta, evident.

După aceea am mers la Sci-fi Fest. Acesta se află la prima ediție și este organizat de distinsa revistă Știință și Tehnică, ținut în incinta Bibliotecii Naționale. Odată ajuns am înțeles de ce nu mai era nimic interesant la NC. Erau toate aici. O groază de standuri. Am dat un raid rapid cum am ajuns, i-am salutat pe cei de la clubul de astronomie în care sunt membru, am făcut poze cu Jean-Luc Picard (de carton), am primit un set de Știință și Tehnică gratuit și apoi a trebuit să plecăm. Dar am revenit a doua zi pe seară pentru decernarea premiilor pentru Știință și Science Fiction. Ceremonia, deși scurtă și nefastuasă, a reușit să transmită o emoție puternică. Pentru că a fost o dovadă a faptului că există români care iubesc știința și există români care gustă sțiințifico-fantasticul. După decernarea premiilor a urmat un concert al Orchestrei Medicilor, care pe lângă piese clasice au interpretat și teme din filme SF, însă nu am avut timp să rămân și pentru acesta. Au fost de asemenea prezente multe edituri (nu numai nelipsita producătoare de SF Nemira) și, implicit, multe cărți.

Sâmbătă, înainte de a reveni la Sci-fi Fest, am fost la București Comics Fest, organizat de revista Comics. Și acesta pot spune că nu a avut același succes ca în anii precedenți, dar nu a dezamăgit. Poate s-a simțit lipsa standului HAC! sau a regretatei edituri EAT Comics, dar atmosfera a fost cool ca de fiecare dată. E plăcut să fii printre alți fani BD ca tine. Personal am fost încântat să întâlnesc un alt mega-fan al The Sandman (yay!). M-am bucurat și să aflu de editura independentă Geek Network Print, de care habar n-aveam că există. Și, evident, o ocazie perfectă de a mai pune mâna pe câteva benzi desenate vintage.

În urma Sci-fi Fest și Comics Fest, vântul și-a făcut iar loc prin buzunarele mele, dar, ca de fiecare dată, nu regret nimic.

c1e815ac-e081-4cb5-8047-9ca214b00715
Pe asta mi-am dat banii

Lasă un comentariu

Site web propulsat de WordPress.com.

SUS ↑