Lucifer: Sezonul 1 review

Ce mod mai bun de a sărbători începutul sezonului 2 din Lucifer, dacă nu printr-o retrospectivă asupra sezonului 1.

Lucifer este un serial hit difuzat de FOX începând cu luna ianuarie a lui 2016. Înainte de toate, țin să menționez originea personajului, întrucât mulți fani habar nu au cum a început totul. Lucifer Morningstar este un personaj creat de Neil Gaiman și Sam Keith. bowie-sandmanAcesta este, evident, Diavolul, monarhul Infernului, și și-a făcut prima dată apariția în paginile seriei de BD The Sandman, creată de Neil Gaiman. În prima sa apariție, aspectul lui Lucifer este bazat pe stilul lui David Bowie. Ulterior, prințul Iadului îi cere lui Dream, regele viselor, să-i taie aripile și părăsește Iadul pentru a trăi pe Pământ. Personajul obține apoi propria sa mini-serie în 1999, iar în cele din urmă, propria serie din 2000 până în 2006.

u0gruo5-8moSerialul este centrat pe același personaj, însă nu sunt oferite detalii despre cum acesta a părăsit Iadul (probabil datorită drepturilor de autor). În timpul vacanței sale pe o perioadă nedeterminată, Lucifer Morningstar, alături de demonul său loial, Mazikeen, se stabilește în Los Angeles, unde își deschide propriul club, numit Lux. Oamenii sunt tentați în mod natural să facă pacturi cu acesta, iar el nu ezită să-i ajute, devenind astfel un personaj foarte influent în L.A. Când una dintre celebritățile ce îi datora totul lui Lucifer devine victima unei victime, acesta începe să investigheze alături de poliție. După terminarea cazului, Morningstar începe să o simpatizeze pe tânăra detectiv Decker, continuând așadar să lucreze alături de LAPD.
Primul sezon este împărțit în trei mari conflicte. În primul rând, este misiunea lui Chloe Decker de a își curăța numele în privința unui caz ce mersese atât de prost încât niciun alt polițist nu mai dorea să îi fie partener. Mai este conflictul dintre Lucifer și fratele său, îngerul Amenadiel, care încearcă să-l convingă să se întoarcă în regatul său, să împlinească funcția cu care l-a înzestrat Tatăl lor. Și nu în ultimul rând, conflictul interior prin care trece Lucifer pus în fața unor transformări pe care le suferă și pe care nu le poate controla. Pentru prima oară în îndelungata sa existență, Lucifer este vulnerabil. Și totul se leagă de Cloe Decker.

Toate personajele au propriile povești, propriile conflicte interioare. Decker îl consideră pe Lucifer o enigmă și încearcă să îl înțeleagă, excluzând însă adevărul imposibil pe care acesta îl spune fără nicio ezitare. Dan, fostul logodnic al lui Chloe și tatăl copilului său, este măcinat de vina pe care o are în urma cazului ce a stricat imaginea lui Chloe. Mazikeen este pusă în situația de a alege între loialitatea sa față de Lucifer și faptul că nu este de acord cu deciziile luate de el, acesta devenind din ce în ce mai uman. Până și Amenadiel este pus într-o situație controversată. Acesta este un înger, o entitate ce se presupune că simbolizează binele și puritatea, însă în lupta sa pentru a-l aduce pe Lucifer înapoi în iad, acesta recurge la șiretlicuri și simte gustul „întunericului”, pentru ca mai apoi să se îndrăgostească de un demon. Dacă Lucifer este îngerul decăzut, Amenadiel este un înger în curs de cădere.

Actorii sunt cu toții perfecți pentru rolurile lor, unele luate din seriile de BD, altele total originale. Mazikeen și Amenadiel sunt reinventați aproape în întregime față de variantele lor din BD. Însă Lucifer a păstrat esența personajului și a pus-o într-o lumină fantastică prin interpretarea magnificului Tom Ellis. Pentru că pare pur și simplu natural în SUA ca Diavolul să aibă accent britanic. Iar cazurile, pe lângă faptul că mulțumesc majoritatea fanilor genului polițist-metodologic, explorează laturi profunde și reale ale naturii umane pe care până și Diavolul le găsește în sine, la fel ca noi toți. Serialul alege să lase în urmă o mare parte a misticismului din banda desenată și din celelalte seriale sau filme de dark fantasy, cu toate că acestea ar fi fost ușor de realizat date fiind efectele speciale de astăzi. Astfel, se obține un aer realist, iar publicul poate chiar să uite pentru câteva secunde (doar câteva secunde!) că Lucifer este ceea ce este și nu doar un om și personalitate multiplă.

Sezonul 1 a fost foarte plăcut de vizionat, iar din câte am văzut în primul episod al sezonului 2, viitorul promite multe. Mai mult misticism, mai multă chimie între cei doi frați angelici, mai multă încredere față de Lucifer din partea lui Decker și multe altele.

Și, desigur, muzica 3:)